Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Jeszcze żywy karp – akcja ekologiczna

„Jeszcze żywy karp” – akcja ekologiczna

           

    Karpie nie mają głosu. Wyławiane, ważone, znów wrzucane do wody i kaleczone nie potrafią pokazać, że cierpią. Nie krzykną pakowane żywcem do foliowych toreb. Są niezauważane, jak miliony innych zwierząt hodowlanych, którym nie powinniśmy zadawać cierpienia…

    Edukacja konsumentów oraz zmiana ich przyzwyczajeń to procesy długofalowe. Z tego też powodu Klub Gaja, przy wsparciu wielu osób i instytucji oraz naszego Ośrodka, co roku konsekwentnie zwraca uwagę opinii publicznej na niepotrzebne cierpienie karpi w okresie przedświątecznym. Zachęca także konsumentów do świadomych wyborów i kupowania karpia z lodu lub z chłodni.

    Tradycja zakupu żywego karpia wiązała się z niedostatkami żywności w PRL. Karp był wówczas jedyną świeżą rybą sprzedawaną w okresie przedświątecznym. Zwyczaj sprzedaży żywych ryb nadal się utrzymuje. Co roku tony karpi transportowanych jest często bez wody oraz w nadmiernym stłoczeniu.

    Założeniem kampanii Klubu Gaja „Jeszcze żywy KARP” jest zmiana postaw społecznych i przyzwyczajeń konsumentów w celu ograniczenia cierpienia żywych karpi. Sprzedaż karpia z lodu czy chłodni, tak jak innych ryb, zmniejsza cierpienie tych zwierząt i takie rozwiązanie proponuje się konsumentom.

 

    Uczniowie Ośrodka przygotowali własne karpie – pięknie wyklejone kolorowymi karteczkami, z tyłu zamieszczono opis kampanii społecznej „Jeszcze żywy karp”.  Dzieci wręczyły „karpie” z przesłaniem pracownikom Ośrodka oraz rodzicom

i gościom placówki.

 

Zachęcamy do zajrzenia na stronę:: http://www.jeszczezywykarp.pl/ . Tam dowiecie się więcej o historii kampanii, celach

i osobach zaangażowanych.

Artykuły

Karp

2013-01-03


Przejdź do góry