Piątek, 2024-03-29
Imieniny: Marka, Wiktoryny
Od 1 lipca 2021r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych będzie realizował rządowy program Dobry start 300+ dla uczniów.
Wnioski o świadczenie 300+ będzie rozpatrywał oraz dokonywał wypłaty świadczenia ZUS, a składać będzie je można od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną:
- na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,
- przez bankowość elektroniczną,
- na portalu empatia.mpips.gov.pl.
Do założenia konta PUE ZUS niezbędne będą:
- dokument tożsamości (dowód osobisty/ paszport),
- adres e-mail,
- numer telefonu komórkowego.
Do złożenia wniosku 300+ niezbędne będą:
- rachunek bankowy na, który ma być przekazane świadczenie,
- dane dzieci, na które wnioskowane będzie świadczenie Dobry start,
- informacje o szkołach, do których uczęszczają dzieci,
- orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w przypadku dzieci do 24 roku życia,
- inne dokumenty niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia Dobry start np. oświadczenia, orzeczenia sądowe.
Elektroniczne wysłanie wniosku daje wymierne korzyści w postaci szybkiego otrzymania w bezpiecznej formie na rachunek bankowy świadczenia.
Więcej informacji o programie znajdą Państwo w artykule: Dobry start 300+
Z wyrazami szacunku
Urszula Kornecka
p.o. naczelnika wydziału